03 września 2017

Biszkopt czekoladowy przekładany kremem z galaretką

Witajcie,
Od tygodnia mój Ukochany jest w PL więc brak czasu abym mogła wyskrobać post na bloga. Ale dziś nadrabiam i prezentuję dla Was pyszności w wykonaniu mojego męża.
Mój mąż jest specjalistą od pieczenia ciast biszkoptowych więc to on przygotowuje dziś dla domowników Biszkopt kakaowy z kremem i galaretką. Od dłuższego czasu  przymierzałam się do zrobienia takiej pyszności, ale biszkopt to nie moja specjalność. Ale może się w końcu odważę i zrobię.

Biszkopt kakaowy przekładany kremem z galaretką 
Składniki na biszkopt :
- 7 jajek
- pół szklanki cukru kryształu
- 3/4 szklanki mąki tortowej
- 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 czubate łyżki kakao DecoMorreno

Składniki na krem:
- 400 ml śmietanki kremówki 30 %
- 250 g serka mascarpone 
- 3 łyżki cukru pudru

Dodatki : 
- opakowanie galaretki poziomkowej 
- czekolada gorzka

Wykonanie : 
Na samym początku przygotowujemy galaretkę, Zagotować wodę i odmierzyć 400 ml nie ( 500 ml) jak pisze na opakowaniu. Zawartość torebki wsypać do gorącej wody, dokładnie wymieszać aż się rozpuści. Galaretkę wlać na blaszkę i po wystudzeniu wstawić ją do lodówki. 
( Najlepiej tą czynność wykonać dzień wcześniej )

Białka oddzielamy od żółtek. 
Ubijamy białka. Pod koniec ubijania zmniejszyć obroty na mikserze i dodawać powoli cukier, a następnie po jednym żółtku.
Do masy dodajmy (mąkę, proszek do pieczenia, kakao), przesiane przez sitko. 
Mieszamy ręką do połączenia wszystkich składników i wylewamy na wcześniej przygotowaną blachę ( o wymiarach 23x35) wyłożoną papierem pergaminowym. 
Piec około   35 - 40 min w 190 stopniach. 
 Gdy biszkopt przestygnie przekroić go na dwie części.

Śmietankę przelewamy do wysokiego naczynia i ubijamy, pod koniec dodać 3 łyżki cukru pudru przesianego przez sitko i miksować. Następnie dodać serek mascarpone, i jeszcze chwilę miksować na małych obrotach. 

Na przekrojony biszkopt nakładamy krem i pokrojoną w kostkę galaretkę. Przykryć pozostałym krem, zostawiając kilka łyżek na wierzch biszkoptu. Przykryć drugim biszkoptem delikatnie dociskając dłonią. Wierzch posmarować kremem i posypać startą gorzką czekoladą. 
Wstawić do lodówki na 2 godzinki, aby krem się ściągnął i przegryzł z biszkoptem. 
Podawać do kawki :):)



Miłej Niedzieli
Mama Urwisa

41 komentarzy:

  1. Oj pyszności :) Już na Instagramie narobiłaś mi na to ciasto wielkiej ochotki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze, co dziś z rana zrobiłam to upiekłam ciasto czekoladowe z malinami :)

      Usuń
    2. Super :) To była bardzo dobra decyzja :D

      Usuń
  2. Musi byc pyszny, ale mi nigdy biszkopt nie wychodzi :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie ciasta bardzo lubię, a to, które zrobiłaś wygląda niesamowicie apetycznie :) Zjadłabym kawałeczek do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda baaaardzo apetycznie. Dobrze, że w mojej lodówce też jest coś słodkiego, bo inaczej dostałabym ślinotoku:):):)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie lekkie i zapewne pyszne :)
    Zapraszam do mnie:
    BLOG

    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne ciasto, wygląda na lekkie i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja tu próbuje odłuczyc sie słodkiego a Ty mi takie pyszności proponujesz :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/09/koszula-czy-sukienka-dwa-lata-blogowania.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż mam ochotę na słodkie, co u mnie nie zdarza się często :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Idę sobie zrobić kawę, podrzuć kawałek ciasta, bo akurat nic nie mam a narobiłaś mi apetytu *.*

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudownie, widze tu połączenie wszystkich rzeczy, które lubi moja rodzina :) Poza tym pięknie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  11. OMG moje ulubione ciasto ktróe robi sasiadka a nie chciałą mi dać przepisu, dzięki ci wielkie za niego

    OdpowiedzUsuń
  12. wygląda genialnie, bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Gratuluję takiego męża. :) Ciasto wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zazdroszczę Ci takiego męża. Moj to nie lubi ciast. 😞
    A ciacho wygląda naprawdę bardzo pysznie. ☺

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam ciasta z serkiem mascaprone. Twoje wygląda bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak widzę takie przekładane ciasta to myślę - mission impossible. Muszę w końcu spróbować. Pozdrawiam cieplutko. Jestem tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chętnie wypróbuję przepis. Najpierw jednak muszę uwinąć się z 6 kg bzu czarnego z którego z samego rana chcę zrobić sok :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tak lubie ;) biszkoptowe uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  19. nie rób smaka!! :) bo w suknię ślubną nie wejdę!

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę zacząć zerkać na Twój blog z rana, aby od razu wypróbować :)
    Co chwilkę coś wspaniałego :) No narobiłaś mi smaka - idę po kawę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Poproszę kawałeczek i ja :) Ale super się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale pyszne ciasto, chętnie wypróbuję przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. O kurcze! Z chęcią bym zjadła :D Będę musiała wypróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. To ciasto jest boskie! Nawet ostatnio o nim myślałam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ojej, chętnie bym taką pyszność zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  26. Moje smaki :) Bardzo lubię takie ciasta

    OdpowiedzUsuń
  27. Idealne połączenie dla mnie (krem i biszkopt) i dla mojego Narzeczonego (galaretka) :)

    OdpowiedzUsuń