27 sierpnia 2017

Kolorowe Risotto

Miałam na przylot męża upiec całego kurczaka z ziemniakami, ale kilka dni wcześniej mój luby powiedział, że przejadł mu się już kurczak. Więc musiała nastąpić szybka zmiana. Co dawno mężulek nie jadł i co bardzo lubi. Już wiem -  risotto :)
I tak zapraszam dziś Was na risotto

Kolorowe Risotto
Składniki : 
-  1 średniej wielkości cukinia
 -  1 duża czerwona papryka
- 1 lub 2 papryczki chilli
7-8 pieczarek 
- 1 małą cebulka
- 2 ząbki czosnku
- 50 dkg boczku 
- ryż
-  pół lampki białego wina
- bulion z rosołu lub bulion z kostki 

 Dodatki : 
- ser parmezan

Wykonanie: 
Cebulka, czosnek i papryczka chilli, siekamy w drobną kosteczkę. Wrzucamy na rozgrzany tłuszcz i chwilkę podsmażamy pamiętając o przemieszaniu. Następnie dodajemy pokrojoną w kostkę cukinię, paprykę oraz pieczarki. Dusimy chwilę pod przykryciem aż wszystkie składniki puszczą soki. Jeszcze chwilę podsmażać bez przykrycia aż odparuje część soków.

Na drugiej patelni, podsmażamy na chrupko pokrojony w kostkę boczek.

Ryż umyć, wsypując go do miarki (400 ml) zalać wodą i wymieszać odczekać aż ryż opadnie na dno, wylać białą wodę i powtórzyć tę czynność 2-3 razy.
Podsmażone warzywa przerzucić na patelnię z boczkiem.  Na głębokiej patelni po warzywach wsypać ryż i podlać pół lampką białego wina. Następnie wlać pół bulionu ( bulionu daje się tyle co ryżu czyli 400 ml ) gdy odparuje, wlać drugą część. Ryż powinien być al dente. Następnie dodać wszystkie warzywa  z boczkiem oraz garść ser parmezan, startego na drobnych oczkach.
Wszystko dokładnie wymieszać. Podawać porcję na talerz i posypać parmezanem do dekoracji i smaku.



Pozdrawiam 
Mama Urwisa 

37 komentarzy:

  1. Risotto bardzo ładnie się prezentuje. :)Uwielbiam ryż (z chęcią jadłabym go codziennie,; ziemniaki już mi się przejadły) oraz pieczarki. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniamiii :)) obślinię zaraz monitor :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentuje się niesamowicie apetycznie :) Rewelacyjny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie, że dałaś przepis :) Właśnie miałam zamiar zrobić za kilka dni taką pychotkę :) U Ciebie prezentuje się super! Pozdrawiam, charlizerose.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł na risotto. Jest w nim wszystko co lubię...moja ulubiona cukinia boczuś...Pychotka! Pozdrówka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry pomysł, bo w przepisie jest dużo warzyw :) Na pewno wyszło smaczne, muszę sobie coś takiego zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Very interesting blog, I like it. Great post.

    Follow for follow? :)

    https://alexandarstanisavljevic.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda pysznie.
    Ciekawe kiedy mojemu M znudzi się kurczak. 😀
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Za rzadko to robię, musze więc zaplanować sobie na kolejny tydzień takie risotto :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda bardzo kusząco ;) Ja bardzo lubię wersję grzybową :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wygląda ta Twoja potrawa. Na tyle mnie skusiła, że wykorzystam przepis na jutrzejszy obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie jestem zwolenniczką chilli w potrawach, bo mój chłopak zawsze tyle tego doda... poza tym zapowiada się całkiem całkiem... :) Pozdrawiam cieplutko. Jestem tutaj.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można nie dodawać chilli i też będzie smaczne :) My z mężem jednak jesteśmy zwolennikami chilli

      Usuń
  13. Super, bardzo lubię takie lekkie kolorowe dania :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam pyszność, na pewno wypróbuję :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/08/poprawa-pamieci-podczas-czytania-twoja.html

    OdpowiedzUsuń
  15. O matko , aż żołądek tańczy na widok takich łakoci

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak trochę ostrości mi nie przeszkadza, tak pieczarek, boczku i papryki nie lubię :D danie nie dla mnie .. :P

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda smakowicie :) Z przyjemnością bym go skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Powiem szczerze, że risotto jest mi obce, ale chyba czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja nie przepadam za risotto, ale kiedyś może wypróbuję ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak pieknie kolorowo i pysznie, super ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pieczarek nie lubię ale poza nimi odpowiada mi takie połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  22. dawno nie jadłam takiej potrawy :) moja mama robi podobne ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mniamm mniam :) ale u ciebie smakołyki ;) Mniam :D

    OdpowiedzUsuń